Kaebused ja ettepanekud
SUPORTHO HAMBARAVI OÜ
KAEBUSTE JA ETTEPANEKUTE ESITAMISE JA LAHENDAMISE KORD
SupOrtho Hambaravi OÜ poole on kaebuse või ettepanekuga võimalik pöörduda kõigil, kellele on kliinikus osutatud tervishoiuteenust
Kaebused ja ettepanekud tuleb esitada kirjalikult.
Kaebuse ja ettepaneku menetlemiseks peab sellel olema märgitud:
- kaebuse esitamise kuupäev
- esitaja ees- ja perekonnanimi ja isikukood või esindaja ees- ja perekonnanimi ning isikukood
- kaebuse või ettepaneku aluseks olevad asjaolud; kaebuse sisu ning soovitud lahend
- tagasiside saamise soov ja viis
- kontaktandmed, kuhu tagasiside saata (e-posti aadress).
Kaebuses ja ettepanekus võib probleemi kirjeldada vabas vormis.
Kaebuse ja ettepaneku võib saata e-postiga info@suportho.ee või edastada paberkandjal SupOrtho Hambaravi OÜ registratuuri, kliiniku lahtioleku ajal. Kaebustes või ettepanekutes sisalduvaid delikaatseid isikuandmeid, sh patsientide terviseandmeid käsitletakse lähtuvalt isikuandmete kaitse seadusest, st kõrvalisi ega kolmandaid isikuid ei kaasata/ei teavitata, va. juhul, kui seda nõuab konkreetne kaebuse lahendamine. Sellisel juhul kooskõlastatakse andmete kasutamine patsiendi või tema esindajaga.
KAEBUSTE JA ETTEPANEKUTE LAHENDAMINE
Kaebuste lahendamise ja vastamise aluseks on EV seadus „Märgukirjale ja selgitustaotlusele vastamise seadus“, mis sätestab, et kaebusele vastatakse viivitamata, kuid mitte hiljem kui 30 kalendripäeva jooksul selle registreerimisest. Väga keeruliste situatsioonide puhul võib tähtaega pikendada kuni kahe kuuni.
Kaebusi ja ettepanekuid menetleb juhatuse liige või administratsioon.
Kui kaebus või ettepanek on arusaadav ja põhjendatud, siis antakse see tutvumiseks ja arvestamiseks asjasse puutuvale töötajale.
Vajadusel kaasatakse kaebuse lahendamisse vastava valdkonna spetsialistid.
Põhjendatud kaebused ja ettepanekud võetakse võimaluste piires arvesse asutuse töö korraldamisel ning tegevusplaanide koostamisel.
Kui asutus leiab, et esitatud seisukoha, kaebuse või ettepaneku arvestamine, sellele vastamine või soovitud teabe ja selgituse andmine ei ole asutuse pädevuses, teatab ta sellest isikule ning nimetab asutuse või organi, kelle pädevusse küsimus võiks kuuluda.
Asutus jätab endale õiguse kutsuda patsient seoses kaebusega täiendavale uuringule. Uuringust keeldumist saame käsitleda kui patsiendi kartust, et kaebus pole põhjendatud.
DOKUMENTIDE SÄILITAMINE
Kaebuste menetlemisel kogutud dokumente säilitatakse lähtuvalt kehtivatest seadustest.
Vastuskirjaga mitte nõustumisel või hilisemate pretensioonide korral on avaldajal õigus pöörduda oma kaebuse või ettepaneku lahendamiseks järgnevate institutsioonide poole:
TERVISEKASSA
Liivalaia 36, 10132 Tallinn
Telefon: (+372) 669 6630
E-post: info@tervisekassa.ee
Registrikood: 74000091
TERVISEAMET
Paldiski mnt 81, 10614 Tallinn
Telefon: (+372) 794 3500 (Kõne salvestatakse)
E-post: info@terviseamet.ee
Registrikood: 70008799
Dokument koostatud ja kinnitatud SupOrtho Hambaravi OÜ juhatuse poolt