TASULISTE TEENUSTE OSUTAMISE TINGIMUSED

Tasulistele teenustele võib patsient ennast registreerida kas telefoni teel, kohale tulles või elektrooniliselt (e-maili teel)

Tasulisi teenuseid osutatakse nii ravikindlustatud kui ravikindlustamata patsientidele vastavalt kehtestatud hinnakirjale, mis on leitav kliiniku kodulehel või kliiniku registratuuris.

Tasulistele teenustele tulles tasub patsient teenuse eest registratuuris peale  teenuse osutamist. Tasulisele teenusele tulles ei pea patsient omama saatekirja. Tasulise vastuvõtu puhul peab isik tasuma kõikide talle osutatud uuringute ja protseduuride, muude teenuste eest ise.

 

RAVIJÄRJEKORRA PIDAMISE REEGLID

Plaanilise ravijärjekorra pidamise kord ortodontilise teenuse korral toimub üksnes hambaarsti digitaalse saatekirja alusel, mille väljastab kliinikusse suunav hambaarst.

SupOrtho Hambaravi OÜ peab ravijärjekorda elektrooniliselt.

Ravijärjekorda lisab patsiendi raviarst või volitatud töötaja (assistent).

Järjekorda registreerimisel fikseeritakse patsiendi isikukood, järjekorda lisamise kuupäev ning diagnoos.

 

 

TERVISHOIUTEENUSE OSUTAMISE ÜLDTINGIMUSED

 

  1. Üldtingimuste ulatus

1.1 SupOrtho Hambaravi OÜ, registrikood 16545167, (edaspidi: kliinik) tervishoiuteenuse osutamise üldtingimused (edaspidi: üldtingimused) sätestavad kliiniku ning patsiendi õigused, kohustused ja vastutuse patsiendile tervishoiuteenuse osutamisel.

1.2 Üldtingimusi käsitatakse võlaõigusseaduse § 760 tähenduses tervishoiuteenuse osutamise lepingu tüüptingimustena.

1.3 Üldtingimused on tervishoiuteenuse osutamise lahutamatuks osaks ning üldtingimuste täitmine on kliinikule ja patsiendile kohustuslik.

  1. Mõisted

2.1 patsient – inimene, kellele kliinik osutab tervishoiuteenust või kes on avaldanud kliinikule sellekohast soovi

2.2 tervishoiuteenus – kliiniku tervishoiutöötaja tegevus haiguse, vigastuse või mürgistuse ennetamiseks, diagnoosimiseks ja raviks. Tervishoiuteenuse osutamise eesmärgiks on leevendada patsiendi vaevusi, hoida ära tema seisundi halvenemist või haiguse ägenemist, taastada ja hoida tervist ning tõsta tema elukvaliteeti.

2.3 tervishoiuteenuse osutaja – nii kliiniku tervishoiutöötaja kui ka tervishoiuteenuseid osutav juriidiline isik ehk SupOrtho Hambaravi OÜ.

 

  1. Tervishoiuteenuse osutamise lepingu sõlmimine, lõppemine ja ülesütlemine

3.1 Tervishoiuteenuse osutamise leping loetakse kliiniku ja patsiendi vahel sõlmituks patsiendile tervishoiuteenuse osutamise aja broneerimisega ning alates broneerimisest hakkavad patsiendi suhtes kehtima ka käesolevad üldtingimused.

3.2 Tervishoiuteenuse osutamise lepingu moodustavad üldtingimused, kliiniku andmekaitsetingimused  ning patsiendiga suuliselt või kirjalikult eraldi kokkulepitud tingimused. Lisaks sellele reguleerivad patsiendi ja kliiniku vahelist õigussuhet patsiendile teatavaks tehtud kliiniku sisereeglid (näiteks arstide vastuvõtuajad, sisekorraeeskirjad ja ravijärjekorrad) ning samuti kohalduvad õigusaktid.

3.3 Kliinik keeldub tervishoiuteenuse osutamise lepingu sõlmimisest, kui patsiendi taotletavad lepingutingimused on vastuolus õigusaktidega.

3.4 Kliinikul on õigus keelduda tervishoiuteenuse osutamise lepingu sõlmimisest või juba sõlmitud tervishoiuteenuse osutamise lepingu alusel konkreetse raviprotseduuri läbiviimisest, kui:

3.4.1 patsiendi soovitud teenuse osutamine ei ole patsiendi tervise seisukohast vajalik või meditsiiniliselt näidustatud;

3.4.2 arsti hinnangul puudub perspektiiv raviprotseduuri edukaks lõpuleviimiseks;

3.4.3 arsti hinnangul kujutab raviprotseduuri läbiviimine endast patsiendile suuremat terviseriski kui raviprotseduuri tegemata jätmine;

3.4.4 tervishoiuteenuse osutamine seab ohtu kliiniku personali või muu isiku tervise;

3.4.5 kliiniku personalil puudub erialane ettevalmistus soovitud kindla raviprotseduuri jaoks;

3.4.6 kliiniku töötajal ei ole võimalik patsiendiga mõlemale poolele arusaadavas keeles suhelda;

3.4.7 patsiendil on varasemast tervishoiuteenuse osutamisest võlgnevus kliiniku ees ja ta soovib saada tasulist tervishoiuteenust;

3.4.8 patsiendi taotletavad lepingutingimused on vastuolus käesolevate üldtingimustega;

3.4.9 esineb asjaolu, mis annaks kliinikule õiguse juba sõlmitud leping üles öelda (p. 3.8).

3.5 Tervishoiuteenuse osutamise leping lõpeb:

3.5.1 tervishoiuteenuse osutamise lõppemisega;

3.5.2 tervishoiuteenuse osutamise ülevõtmisega teise tervishoiuteenuse osutaja poolt;

3.5.3 lepingu ülesütlemisega;

3.5.4 patsiendi surmaga.

3.6 Patsient võib tervishoiuteenuse osutamise lepingu igal ajal põhjust avaldamata üles öelda.

3.7 Kliinik võib lepingu üles öelda üksnes mõjuval põhjusel, mille tõttu ei saa kliinikult kõiki asjaolusid arvestades tervishoiuteenuse osutamise jätkamist oodata. Kliinik peab vajaduse korral siiski tervishoiuteenuse osutamist jätkama, kuni patsient saab tervishoiuteenust mujalt.

3.8 Mõjuvaks põhjuseks punkti 3.7 tähenduses loetakse muuhulgas järgnevad olukorrad:

3.8.1 patsient rikub tervishoiuteenusele kaasaaitamise kohustust (nt ei lase teha vajalikke uuringuid, protseduure) või teabe andmise kohustust (nt ei avalda tervishoiutöötajale tervishoiuteenuse osutamiseks vajalikku informatsiooni);

3.8.2 patsient soovib saada tervishoiuteenust ja annab selleks teavitatud nõusoleku suuliselt, kuid ei ole nõus kinnitama nõusoleku andmist oma allkirjaga teavitatud nõusoleku vormil, mis juhul loetakse, et patsient ei ole andnud tervishoiuteenuseks teavitatud nõusolekut;

3.8.3 patsient, tema seaduslik esindaja või saatja on kliinikusse vastuvõtule tulles alkoholi- või narkojoobes või esinevad patsiendil, tema seaduslikul esindajal või saatjal kliiniku töötajate hinnangul alkoholi- või narkojoobele viitavad tunnused;

3.8.4 patsient, tema seaduslik esindaja või saatja käitub kliiniku töötajatega ebaviisakalt või kasutab nende, teiste patsientide või muude kliinikus viibivate isikute suhtes verbaalset või füüsilist vägivalda.

 

  1. Vastuvõtuaja broneerimine, broneeringu muutmine ja tühistamine

4.1 Patsiendile broneerib tervishoiuteenuse vastuvõtuaja kas patsient ise, patsiendi seaduslik esindaja või lähedane isik või tervishoiutöötaja.

4.2 Kliinikus on võimalik tervishoiuteenuse vastuvõtuaega broneerida:

4.2.1 kliiniku registratuuris;

4.2.2 telefoni teel, helistades telefoninumbril 54500044 (E-R 09.00 – 18.00);

4.2.3 e-maili teel, info@suportho.ee.

4.3 Patsiente koheldakse tervishoiuteenusele aega broneerides võrdselt.

4.4 Patsiendil on võimalik vastuvõtu aega tühistada ja muuta (tühistades olemasoleva broneeringu ja broneerides uue aja), teatades sellest ette vähemalt 24 tundi enne vastuvõtu algust:

4.6.1 telefoni teel, helistades telefoninumbril 54500044 (E-R 09.00 – 18.00);

4.6.2 e-maili teel, info@suportho.ee

4.7 Kliinikul on õigus muuta tervishoiuteenuse osutamise aega, sh seda edasi lükata, kui:

4.7.1 töökorraldusliku probleemi (näiteks meditsiiniseadme rikke, tervishoiutöötaja haigestumise või muu plaanivälise töölt eemal olemise) tõttu ei ole tervishoiuteenuse osutamine ettenähtud ajal võimalik;

4.7.2 patsient hilineb kokkulepitud ajal tervishoiuteenuse osutamisele (p. 5.2);

4.7.3 arsti meditsiinilise hinnangu kohaselt on patsiendi seisundi tõttu otstarbekas tervishoiuteenuse osutamine edasi lükata.

4.8 Kliinik teavitab patsienti tervishoiuteenuse osutamise aja muutmisest esimesel võimalusel ja pakub välja uue aja niipea, kui see on võimalik.

 

  1. Vastuvõtule tulemine ja ilmumata jätmine

5.1 Patsient võtab tervishoiuteenuse osutamisele tulles kaasa riigiasutuse poolt väljaantud fotoga isikut tõendava dokumendi, saatekirja (selle olemasolul) ning võimalusel eelnevate hambaravi ja ortodontia seisukohalt asjakohaste uuringute andmed, näiteks röntgenpildid, mis ei ole kättesaadavad tervishoiukorralduse infosüsteemis (Digiloos).

5.2 Kui patsient saabub tervishoiuteenuse vastuvõtule ette teatamata hiljem kui 15 minutit pärast planeeritud vastuvõtuaja algust, on kliinikul õigus ettenähtud ajal patsiendile tervishoiuteenuse osutamisest keelduda.

5.3 Kui patsient ei ole vastuvõtu tühistamisest kliiniku registratuuri teavitanud vähemalt 24h enne vastuvõtuaega või ei teavita üldse, on kliinikul õigus esitada patsiendile arve tervishoiuteenuse osutamiseks valmisoleku kulude katteks vastavalt hinnakirjale.

 

  1. Kliiniku ja patsiendi kohustused

6.1 Kliinik ja patsient kohtlevad teineteist lugupidavalt.

6.2 Tervishoiuteenuse lepingu sõlmimisega kohustub kliinik:

6.2.1 osutama patsiendile vastavalt vajadusele tervishoiuteenust. Tervishoiuteenuse osutaja meditsiinilise hinnangu alusel ja kokkuleppel patsiendiga võib patsiendile konsultatsiooni anda telefoni või e-kirja teel. Tervishoiuteenust ei osutata tekstisõnumi, sotsiaalmeedia sõnumite ega muude sotsiaalvõrgustike kaudu ega ilma patsienti eelnevalt tervishoiutöötaja poolt läbi vaatamata;

6.2.2 teavitama patsienti tema läbivaatamise tulemustest ja tervise seisundist, võimalikest haigustest ning nende kulgemisest. Patsiendi soovi korral peab kliinik esitama antud teavet kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis;

6.2.3 teavitama patsienti temale vajaliku tervishoiuteenuse kättesaadavusest, olemusest ja otstarbest, selle osutamisega kaasnevatest ohtudest ja tagajärgedest ning teistest võimalikest ja vajalikest tervishoiuteenustest ning raviarstilt info saamise võimalusest nii enne tervishoiuteenuse osutamist kui ka selle ajal. Patsiendi soovi korral peab kliinik esitama antud teavet kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis;

6.2.4 dokumenteerima tervishoiuteenuse osutamise vastavalt kehtivatele nõuetele;

6.2.5 hoidma saladuses tervishoiuteenuse osutamisel teatavaks saanud andmeid patsiendi isiku ja terviseseisundi kohta (saladuse hoidmise kohustus);

6.3 Tervishoiuteenuse osutamise lepingu sõlmimisega kohustub patsient:

6.3.1 maksma tervishoiuteenuse osutamise eest tasu vastavalt kehtivale hinnakirjale

6.3.2 avaldama kliinikule oma parima arusaama järgi kõik tervishoiuteenuse osutamiseks vajalikud asjaolud (teabe andmise kohustus);

6.3.3 osutama kaasabi, mida kliinik teenuse osutamiseks vajab (kaasabikohustus);

6.3.4 tegema arsti ja teiste tervishoiutöötajatega parima võimaliku ravitulemuse saavutamiseks koostööd;

6.3.5 järgima kliinikus  viibimise ajal patsientidele kehtestatud sisekorda ning muid patsientidele teatavaks tehtud eeskirju ja nõudeid.

 

  1. Nõusolek tervishoiuteenuse osutamiseks

7.1 Tervishoiuteenuse osutamine toimub üksnes patsiendi nõusolekul.

7.2 Patsiendi saabumisel kliinikusse eeldatakse patsiendi nõusolekut tervishoiuteenuse osutamiseks. Vajadusel ning seadusega nõutud juhtudel vormistatakse patsiendi nõusolek tervishoiuteenuse osutamiseks kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis.

7.3 Piiratud teovõimega patsiendi, näiteks lapspatsiendi puhul annab nõusoleku tervishoiuteenuse osutamiseks patsiendi seaduslik esindaja, v.a kui patsient on suuteline ise vastutustundlikult kaaluma tervishoiuteenuse osutamise poolt ja vastuväiteid. Kliinik ei järgi seadusliku esindaja otsust, kui see ilmselgelt kahjustab patsiendi huve.

7.4 Patsient võib tervishoiuteenuse osutamiseks antud nõusoleku igal ajal tagasi võtta. Avaldus nõusoleku tagasivõtmiseks vormistatakse alati kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis.

7.5 Kui patsient võtab tervishoiuteenuse osutamiseks antud nõusoleku tagasi pärast tervishoiuteenuse osutamise alustamist ning:

7.5.1 tervishoiutöötajal on võimalik tervishoiuteenuse osutamine katkestada, ilma et sellega kaasneks risk patsiendi edasisele tervisele, katkestab tervishoiutöötaja tervishoiuteenuse osutamise;

7.5.2 tervishoiutöötajal ei ole võimalik tervishoiuteenuse osutamist katkestada, ilma et sellega kaasneks risk patsiendi edasisele tervisele, teeb tervishoiutöötaja enne tervishoiuteenuse osutamise katkestamist toimingud, mis on minimaalselt vajalikud, et katkestada tervishoiuteenuse osutamine ilma patsiendi tervisega riskimata.

 

  1. Tervishoiuteenuse eest tasumine

8.1 Patsient peab talle osutatava tervishoiuteenuse eest tasuma vastavalt teenuse osutamise päeva seisuga kehtivale hinnakirjale;

8.2 Kehtiv hinnakiri on kättesaadav kliiniku registratuuris.

8.3 Kliinik võib hinnakirja aeg-ajalt muuta.

8.4 Tervishoiu teenuse eest tasumine toimub registratuuris kohapeal sularahas või pangakaardiga.

  1. Vastutus

9.1 Kliinik ei saa lubada patsiendi paranemist või teostatud ravi edukust. Kliinik osutab tervishoiuteenuseid vastavalt arstiteaduse üldisele tasemele tervishoiuteenuse osutamise ajal.

9.2 Kliinik ja tervishoiuteenuse osutamisel osalev tervishoiutöötaja vastutavad oma kohustuste süülise rikkumise eest, eelkõige diagnoosi- ja ravivigade eest.

9.3 Kliinik ei vastuta tervishoiuteenuste osutamisega kaasnevate negatiivsete tagajärgede eest, kui patsienti on teavitatud võimalikest riskidest ja tagajärgedest ning patsient on andnud nõusoleku tervishoiuteenuse osutamiseks.

9.4 Kliiniku ja tervishoiuteenust vahetult osutava isiku vastutuse aluseks olevat asjaolu peab tõendama patsient, välja arvatud juhul, kui patsiendile tervishoiuteenuse osutamine on jäetud nõuetekohaselt dokumenteerimata.

9.5 Kliinik ei ole enda kui tervishoiuteenuse osutaja kohustusi rikkunud ega kanna õiguslikku vastutust juhul, kui patsiendile tekkinud kahju põhjuseks on patsiendi poolt teabe andmise või kaasaaitamiskohustuse rikkumine, sealhulgas siis, kui patsient ei järgi tervishoiuteenuse osutaja juhiseid tervishoiuteenuse läbiviimise ajal või annab enda tervise kohta valeinfot.

9.5 Järelevalvet tervishoiuteenuse osutajatele kehtestatud nõuete täitmise üle teostab Terviseamet.

  1. Üldsätted

10.1 Kliinikul on õigus üldtingimusi muuta. Kehtivad üldtingimused on kättesaadavad kliiniku registratuuris.

10.2 Üldtingimustes ning muudes patsiendi ja kliiniku suhteid reguleerivates dokumentides sätestatu vastuolu korral kohaldatakse üldtingimusi.

10.3 Üldtingimuste erinevates keeltes versioonides sätestatu vastuolu korral lähtutakse üldtingimuste eestikeelsest versioonist.

10.4 Üldtingimustes sätestamata küsimustes juhinduvad kliinik ja patsient Eesti Vabariigi kehtivatest õigusaktidest.

10.5 Kliinik ja patsient lahendavad tervishoiuteenuse osutamise käigus tekkinud kaebused ja vaidlused esmajärjekorras omavahel. 

 

 

 

 

 

 

 

Üldtingimused kehtivad al 01.11.2022